درخواست برای برداشته شدن مجسمه‌هایی با نماد جنگ داخلی آمریکا در شهر لکسینگتون

به دنبال ناآرامی‌ها در شهر شارلوتزویل، شهردار لکسینگتون خواهان برداشته شدن ۲ مجسمه مربوط به جنگ داخلی آمریکا از مکان‌های عمومی این شهر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، به دنبال ناآرامی‌ها در شهر «شارلوتزویل» در ایالت ویرجینیای آمریکا بین فعالان ضدنژادپرستی و گروهک‌های راست افراطی، «جیم گری»، شهردار شهر «لکسینگتون» در ایالت کنتاکی روز گذشته (شنبه) خواستار حذف 2 مجسمه رهبران ایالات مؤتلفه آمریکا از مکان‌های عمومی شد.

وی در حساب توییتر خود نوشت: «من قصد دارم مکان این مجسمه‌ها را تغییر دهم. ما کاملا این مسئله را بررسی کرده‌ایم. اتفاقات وحشتناکی که در شارلوتزویل افتاد باعث شد من این تصمیم را اتخاذ کنم.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که جیم گری در بیانیه‌ای اعلام کرده است که قصد دارد از شورای شهر درخواست کند اجازه تغییر مکان مجسمه‌های «جان هانت مورگان»، یک نظامی آمریکایی در دوران جنگ داخلی آمریکا و «جان سی. برکینریج»، سناتور سابق ایالت کنتاکی، را صادر کند.

اینها مجسمه‌های افرادی هستند که در دوران جنگ داخلی آمریکا در حال خدمت به ایالات مؤتلفه آمریکا جان خود را از دست داده‌اند. عنوان «ایالات مؤتلفه آمریکا» به اتحاد مجموعه‌ای از 11 ایالت جنوبی این کشور بین سال‌های 1861 تا 1865 میلادی اطلاق می‌شود. جفرسون دیویس در طول جنگ داخلی آمریکا مقام ریاست جمهوری ایالات مؤتلفه را بر عهده داشت. دولت خودخوانده وی از سوی هیچ کشوری در جهان به رسمیت شناخته نشد و در نهایت با شکست ارتش جنوب در جنگ داخلی آمریکا، این ایالات شورشی به جمع ایالات متحده آمریکا بازگشتند.

روز گذشته (شنبه) درگیری های خشونت‌آمیزی میان فعالان ضدنژادپرستی و گروهک‌های راست افراطی در شارلوتزویل رخ داد. در این درگیری‌ها، یک خودرو تظاهرکنندگان را زیر گرفت. در این حادثه 3 نفر کشته و دهها نفر مجروح شدند.

راستگرایان افراطی در شارلوتزویل به برداشته شدن مجسمه ژنرال رابرت ای لی، فرمانده دوران جنگ داخلی آمریکا اعتراض کرده بودند.


انتهای پیام/

شهردار لکسینگتون خواستار برداشته شدن مجسمه‌هایی با نماد جنگ داخلی آمریکا از مکان‌های عمومی شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار